Omul de sticla

Cred ca am petrecut mult timp incercand sa-mi creez o imagine si se pare ca am reusit intr-un fel, atata timp cat inca mai am oameni aproape.

Spuneam tuturor ca, pentru mine, cel mai cumplit lucru ar fi sa raman singur. M-am razgandit. Cel mai cumplit lucru pentru mine e sa ma simt singur printre persoanele care ma considera apropiat si pe care eu le consider mai putin de atat si totusi le onorez cu prezenta la anumite ocazii.

Se pare ca i-am “pacalit” pe toti, mai putin pe unul. Pe omul de sticla.

Am ajuns la concluzia ca mai putin conteaza ce cred altii despre mine, cum ma vad si cati o sa-mi ramana alaturi.

Cand lumea ma face Dumnezeu pentru o zi, nu mai sar intr-un picior de bucurie. Ma privesc in oglinda si ascult monologul mut al omului de sticla.

Parerea lui conteaza mai mult decat a oricarui apropiat. Cu el raman sigur pana la sfarsit si pe el trebuie sa mi-l fac prieten.

O sa acopar oglinzile din casa ca la mort, pentru ca azi, omul de sticla e de parere ca:

– nu dau doi bani pe visurile mele, le am in continuare si ma astept sa mi le implineasca el, in timp ce eu construiesc visurile altora.

– nu am nici cea mai vaga idee cum sa-mi rezolv propriile probleme, dar sunt o adevarata masina de rezolvat problemele altora.

– nu-mi doresc cu adevarat o familie, e doar o fantasma din categoria visurilor neimplinite de el.

– nu ma menajez, nu ma odihnesc, nu mananc sanatos si nu am o calitate a vietii decenta. Imi permit multe, dar nu am nevoie (cred eu).

– am incercat sa-l pacalesc de prea multe ori si nu mai am curaj sa il privesc in ochi.

– sunt nebarbierit si am ochii rosii, sa fac naibilui ceva cu aspectul meu.

Omul de sticla e un cretin, eu stiu ca nu e asa. Du-te dracu`, om de sticla. Du-te dracu.

Comments
5 Responses to “Omul de sticla”
  1. Andreotti says:

    Nț,nț,nț….Tudore? Fă ceva naibilui!

  2. Tudor says:

    O poveste atat de lunga se citeste, nu se explica..

Hai, uimeste-ne.

