Sindromul COSZL

COSZL e acronimul de la Ce O Sa Zica Lumea.

Afecteaza persoanele de toate varstele, e incurabil si se transmite pe calea aerului, apei, genetic si chiar telepatic, cred eu. In ultimul timp am vazut ca afecteaza si blogosfera, deci adaugam si computerul pe lista (nu, nu este un rage post despre bloggeri, poti sa citesti mai departe).

“Raman in seara asta la o prietena” – Nuu, COSZL! (prescurtez si eu, ca sunt lenes)

“Nu vreau sa ma insor” – Nuuu, COSZL !

“Plec in afara sa muncesc ca bucatar” – Nuuu, COSZL !

“Te-as saruta chiar aici, in metrou” – Nuuu, COSZL !

Ma intreb daca realizam cat de mult permitem acestui “sindrom” sa ne controleze viata. Comportamentul nostru nu este de fiecare data rezultatul dorintelor noastre, ci este mulat pe parerea altora despre noi. Ma comport asa pentru ca asta vrei sa vezi, spun asta pentru ca asta vrei sa auzi, arat asa pentru ca asa iti place tie, scriu asta pentru ca asta iti place sa citesti.

Poate exista cazuri in care parerea oamenilor din jurul tau conteaza. Poate ar trebui sa spunem “COSZL ” atunci cand actiunile noastre afecteaza viata altor persoane, integritatea lor.

Cand am contactat acest sindrom, aveam o varsta frageda. L-am luat de la parintii mei, care se pare ca sunt in faza terminala de cand ii stiu. Intotdeauna a fost important pentru ei ce zice lumea despre odrasla lor. N-spe mii de facultati, fiecare cate doua, 3 copii, credite, sacrificii, tipete, plansete, pereti cu urme de cap pe ei. Si ce zice lumea despre noi? Habar n-au, ca nu ne-a intrebat nimeni dintre cei de care isi faceau ei griji.

Cand au aflat ca fumez, nu m-au certat, nu mi-au interzis sa fumez, mi-au zis sa nu fumez pe strada, sa nu ma vada vecinii, nu ca mi-ar dauna sanatatii in vreun fel. Cand mi-a venit politia la poarta ca m-am batut cu derbedeii, m-au certat ca i-am facut de ras la toata strada, ca le vine politia la usa, nu ca m-am batut si as fi putut sa patesc ceva. Cand au aflat ca aveam absente in liceu, mi-au facut scandal ca pe ei ii cunosc toti profesorii (ambii parinti muzicieni, am terminat liceul de arta – muzica) si ca nu mai pot da ochii cu ei acum, nu ca educatia mea ar fi fost oarecum importanta.

Toate astea m-au facut sa inteleg ca motivele pentru care eu greseam cu ceva, era ca ma afisez in fata persoanelor cunoscute. Am incetat sa mai fac asta si am devenit perfect, doar ma stiti.

Sa cântam ceva, ca iar ma enervez si cum nu mai locuiesc in casa parinteasca, nu am de cine sa ma iau si casun pe voi 🙂

Comments
19 Responses to “Sindromul COSZL”
  1. dianaf89 says:

    Nu prea mi-am pus problema niciodata asa – COSZL. Lumea nu traieste cu mine acasa, nu ma vede exact asa cum sunt, nu imi cunoaste adevaratele probleme, asa ca nu are de ce sa ma judece. Lumea o sa tot zica, iar pe mine tot nu o sa ma doara pt ca eu trebuie sa imi traiesc propria viata, dupa regulile mele si nu dupa alte lui X sau Y, ca asa “zice ei” 🙂

  2. Gabi says:

    genial articolul…Pot sa il fur? Adica sa il postez si la mine pe blog? Cu precizia ca e luat de la tine…..

  3. ionela says:

    bravo Alfa…am un citat “prefer sa fiu criticat pentru ceea ce sunt, decat iubit pentru ceea ce nu sunt..” ..rezonez cu tine..:) dar stii ce e pacat…si am sa intreb de ce? de ce trebuie sa aflam toate astea…destul de tarziu..cand deja am facut multe alegeri din cauza acestui “ce o sa zica lumea”?
    frumoasa interpretare!!!

  4. Dana says:

    Mare dreptate ai. Si chiar daca nu vrem mareu sa recunoastem si noi avem bine inradacinat acest sindrom. L-am primit ca mostenire.

  5. Mădă` says:

    Intrebare: si cum ai scapat de COSZ-ul parintilor sub acoperisul lor? Mama sufera de acelasi sindrom cronic, la care mai adauga mult prea des ” asa a facut Dumnezeu lumea”. Eu sunt ateu. 😐 Dude, ma inebuneste de-a dreptul ! :))

  6. C.L.M. says:

    da:-? chiar e un sindrom 😕 asa o mai apuca si pe mami cateodata, am vrut sa-mi pun pierce si ea “nuuu, ca nu-i decent, ce o sa zica lumea?” :)) dar sa zicem ca am inteles:)))

    oricum detest “gura lumii”.

    • Tudor says:

      Acum depinde si de locul in care ai vrut sa-ti pui pierce 🙂 Probabil era vb de nas, spranceana sau buza, locuri “la vedere”.

  7. Alice says:

    Mda, cunosc sindromul 🙂 . Nu are rost sa te mai enervezi, generatia parintilor nostri nu mai scapa de el.
    Si daca tot ti-am promis o melodie…, cu care habar n-ai cat m-am muncit 🙂 si tot vorbim despre COSZL si vrem sa scapam de el, acum e momentul 🙂 .

  8. Lady says:

    Genial articolul! Bravo!>:D<

  9. scorpio72 says:

    Mai…mie nu prea imi pasa de ce zice lumea…dar totusi nu m-as vedea sarutandu-ma la varsta mea pe strada…totusi :))

  10. Andreotti says:

    eu fac mereu pe invers…din ce imi spui sa n-o fac…ca, mde! COSZL…din aia o fac!:)

  11. melaroana says:

    Am trait degeaba pana acum! nici nu stiam de ce sufar: e COSZL cronic… dar sper sa-i gasesc leac, ca deja prea COSZL in viata mea!

  12. Toti picam victime ale acestui sindrom cel putin odata in viata, unii mai nefericiti traiesc condusi de el. Dar nu incepem sa ne traim propria viata decat in momentul in care ne vindecam complet de el. Leac exista. Se numeste miserupism. Ajuta si ascultarea pe repeat a piesei lui Bon Jovi “its my life”.

Hai, uimeste-ne.

