Parerea mea despre religie si Dumnezeu in general

Am promis ca scriu un astfel de articol si o sa incerc sa pun decenta pe primul loc, pentru ca sunt sigur ca sunt in minoritate aici si nu am nevoie de acatiste, si asa le am eu pe ale mele.

De departe religia are cea mai amuzanta poveste din lume. Religia a convins oamenii ca exista o entitate care locuieste in cer, care in fiecare secunda urmareste tot ce faci. Entitatea invisibila are si 10 lucruri pe care nu ai voie sa le faci, 10 porunci (poruncile sunt pentru sclavi). Daca nu respecti cele 10 porunci, te va trimite intr-un loc foarte special, cu flacari, fum, agonie, tortura si zmoala, unde o sa locuiesti pentru totdeauna si o sa arzi, o sa tipi si o sa suferi pana cand se sfarseste universul. Dar el te iubeste. El te iubeste si are nevoie de banii tai. Nu pentru el, ci pentru slujitorii lui, preotii.

Dumnezeu si fiul Lui pot transforma apa in vin, pot desparti mari, pot rupe cerul in doua aducand un potop care sa acopere toata lumea asta, dar nu inteleg Ei tehnologia asta cu banii. Matritele alea sunt destul de complicate, nu au cum sa le dea bani umililor slujitori ai bisericii, asa ca trebuie sa o facem noi. Preotii sunt platiti si de stat in acelasi timp, de acolo isi iau salariul, dar banii negri, murdari, ai necuratului ( 😉 ) le umfla buzunarele in fiecare zi cu cate un botez, o pomana, o inmormantare, o nunta si asa mai departe. Astea intra in atributiile lui, ca presupun ca au si ei o fisa a postului. E in regula, platim ca doar se duc la Dumnezeu, nu in vilele si masinile lor. Alea le-au primit cadou la absolvire de la insusi Iisus.

Dupa parerea mea, biblia este o carte de colorat. Intamplarile sunt atat de amuzante si banale incat nu am avut rabdare sa o termin de citit. Povestea cu Adam si Eva, cu coasta lui Adam (Doamne, eu mai am coaste, Tu mai ai femei?), faptul ca au avut 3 fii (Cain, Abel si Seth), iar acestia au reusit cumva sa gaseasca o modalitate de a perpetua specia umana. A, am uitat!!! Aveau si ei coaste! Cat de prost sunt. Problema nu o reprezinta partile pe care nu le inteleg din biblie, ci partile pe care le inteleg. Din cauza evolutiei, biblia nu se mai citeste ca pe vremuri, cand oamenii erau naivi si credeau absolut tot. Acum biblia se interpreteaza, ca si Nostradamus. Daca se intampla ceva in lume, imposibil sa nu gasesti un verset in biblie care ar putea face referire la asa ceva. E clar, e de la Dumnezeu.

Sunt ateu. 100% ateu si nimeni nu o sa ma convinga vreodata ca exista Dumnezeu. Asta nu inseamna ca nu respect in totalitate parerea celor din jurul meu si sunt de acord cu convingerile lor. Daca cineva se simte mai bine stiind ca are un batranel cu barba alba deasupra capului care-l vegheaza la orice ora din zi si din noapte, eu sunt total de acord. Daca cineva decide sa isi puna pe tava realizarile trudite cu sudoarea lui si sa spuna ca de fapt batranelul care trazneste a fost cel care a facut totul, sunt de acord si cu asta. Daca cineva are o problema grava si in loc sa se dea cu capul de pereti sa o rezolve, se aseaza pe canapea si se uita in sus, asteptand sa cada o solutie din buzunarul batranelului care nu le are cu tehnologia, chiar nu ma deranjeaza absolut deloc. Fiecare poate sa creada in ce vrea. Au existat multi zei in lumea asta, cu timpul au disparut. S-au dus razboaie pe tema asta, care are cel mai smecher prieten imaginar. Se pare ca acest crestinism are prietenul imaginar cel mai convingator. Totusi incepe sa piarda teren in fata musulmanilor, dar nu e problema, acum cruciadele se fac cu avioane si bombe atomice. Dumnezeu ramane, garantat.

Nu am fost intotdeauna ateu, am crescut cu religia in casa, parintii sunt foarte credinciosi, mai ales mama care se duce aproape in fiecare zi la biserica si care ma uraste cand o intreb daca Adam avea buric.

Chiar am incercat. Am incercat sa cred ca exista un Dumnezeu care ne-a creat pe fiecare dupa chipul si asemanarea Lui, care ne iubeste si care ne vegheaza in fiecare clipa. Problema e ca, cu cat traiesti mai mult, incepi sa realizezi ca ceva e in neregula. Razboaie, foamete, boli, oameni rai, saracie, tortura, crime, minciuni si batjocura. Ceva e in neregula aici. Cineva nu-si face treaba cum ar trebui. Daca atat poate Dumnezeu, nu sunt deloc impresionat. Poate exista si nu-i pasa, asta ar explica multe dintre aceste nereguli. In cazul asta, nici nu ma intereseaza daca exista. Decat sa cred in Dumnezeu, as putea crede in orice altceva. As putea venera…Soarele. E un fost zeu, il vad in fiecare zi (faptul ca il vad ii ofera o anume credibilitate). In fiecare zi imi ofera tot ce am nevoie. Caldura, energie, lumina, mancare, flori si poate un cancer de piele din cand in cand. Macar nu exista rastigniri si nu trimitem oamenii in acel loc special cu multe flacari, doar pentru ca nu sunt de acord cu noi.

Daca ar exista un Dumnezeu, cred ca ar fi total plictisit de voi. Vreau o masina noua, vreau sanatate dupa ce am ales sa fumez 40 de ani, sa beau cate 2 litri de tuica pe zi si sa mananc numai fast food, vreau o casa, desi nu am muncit niciodata in viata si nu am fost la scoala ca nu mi-a placut.  Miliarde de rugaciuni inutile de care ar putea fi scutit, sa nu mai vorbim de faptul ca majoritatea au loc duminica, ziua Lui libera. Ok, rugati-va la ce vreti voi, dar cum ramane cu Planul Divin? Mai tineti minte planul divin? A stat si s-a chinuit cu acel plan, l-a modificat de o mie de ori, l-a imbunatatit pana a decis ca e un plan bun. Acum vii tu cu rugaciunea ta. Te-ai gandit vreodata ca nu era in planul Lui? Ce-ai vrea acum, sa-si schimbe Planul Divin special pentru tine? Totusi, e Planul Divin!

Iar pentru cei care cauta in biblie lectii morale, va pot recomanda si alte carti. Ce spuneti de…cei trei purcelusi? E o poveste frumoasa cu final fericit…sigur o sa invatati ceva. Mai e Scufita Rosie, o poveste cu multe invataminte utile referitor la trimiterea unui copil de unul singur cu bautura la hoasca aia betiva. Se poate intalni pe drum cu o persoana care ii vrea raul. Inca una, capra cu trei iezi. Ai grija cui deschizi usa, s-ar putea sa nu iasa asa cum sperai. Sau hupty dumpty! Toti soldatii regelui nu au reusit sa-l refaca pe humpty dumpty cand s-a spart. De ce? Pentru ca nu exista Hupty Dumpty, asa cum nu exista nici Dumnezeu. E doar o poveste. Nu exista, nu a existat niciodata, nici macar unul, deloc.

Daca Dumnezeu ne-a facut dupa chipul si asemanarea Lui, cu siguranta I-am platit cu aceeasi moneda.

 

E o parere personala si trebuie luata ca atare.

Comments
3 Responses to “Parerea mea despre religie si Dumnezeu in general”
  1. claudiahankins says:

    ahh sigur ai urmarit zeit geist sau cum se numeste. dar Dumnezeu exista. Banii…ughhh alta poveste. Daca vrei sa afli chestii despre religie te sfatuiesc sa mergi la un parinte sihastru. Si multe altele. 🙂

  2. Felicity says:

    Nu trebuie sa ii respecti pe “slujitorii lui Dumnezeu pe Pamant”…pentru ca uneori nu e nimic de respectat la ei. Stiu asta. Eu il respect pe Dumnezeu… S-ar putea ca tu sa ai dreptate. Dar s-ar putea,de asemenea, sa avem noi, cei care cred.

  3. pai daca nu crezi, de ce ti-e frica de actiste ;)) cum zicea si Felicity (si inaintea ei Pascal), daca Dumnezeu nu exista si eu cred in El nu am pierdut nimic. Daca e invers… e mai nasol…

Hai, uimeste-ne.

