Greseli

Uneori, chiar daca stii ca ce urmeaza sa faci e o greseala, o faci oricum. Se spune ca “a gresi e omeneste” si sunt de acord cu asta in anumite privinte, atata timp cat nu faci rau cu buna stiinta unei persoane.

Suntem nevoiti sa facem greseli pentru a invata ceva din ele. Niciodata nu o sa inveti indeajuns din greselile altora.  Pana nu ti se intampla tie, e trecuta cu vederea si data uitarii.

Iti uiti poseta in magazin, ghiozdanul la scoala, restul la vanzatoare, te indragostesti de cine nu trebuie si asa mai departe. Toate astea sunt niste greseli previzibile pe care le-ai luat in calcul, dar nu le-ai acordat o atentie deosebita pana nu ti s-a intamplat tie asta. Poate partea cu “indragostitul” nu trebuia trecuta alaturi de restul exemplelor. In cazul meu, esecul vazut de voi a fost pentru mine inca una dintre  sutele de variante care nu merg intr-o relatie, nu o greseala. Am gresit ca am iubit? Nu cred. Am gresit ca am oferit totul? Putin probabil. Am gresit ca n-am vazut “semnele” ? Nu consider asta o greseala, nu sunt nici medium si nici Mama Omida. Am gresit ca n-am inteles ce se intampla? Cam da. Nu a fost prima oara, aveam tiparul in fata.

Totusi, greselile sunt necesare. Sa luam un exemplu:

Cum inveti sa inoti? Prin greseli. Dai din maini si din picioare in nestire, te panichezi, faci exact ceea ce nu e indicat daca vrei sa ramai la suprafata. Faci absolut toate greselile posibile si totusi nu te ineci. Ba mai mult, dupa un timp realizezi ca poti sa inoti.

Nu poti invata nici din greselile altora si nici din ale tale, pana nu constientizezi ca actiunea ta a esuat in totalitate, pana nu faci tu cu manuta ta o greseala si spui “Dap, mare greseala”. Cred ca cea mai mare greseala in viata ar fi sa nu facem greseli si sa ne intrebam daca actiunea la care doar ce am renuntat ar fi fost o greseala sau nu.

Cred ca greseala inseamna curaj, un risc pe care nu ti-l asumi, ci mai rau, te astepti sa nu-ti reuseasca, doar pentru a invata ceva din asta.

Cred ca greseala e mama perseverentei. Un om perseverent e un om care greseste mult, pana gaseste o solutie salvatoare.

E adevarat, greseala e omeneasca, multi oameni au gresit pana sa ajunga geniali.

Eu am facut doar cateva, dar nu e timpul pierdut.

Nu v-am mai cantat demult.

 

Comments
6 Responses to “Greseli”
  1. dianaf89 says:

    🙂 Ai dreptate, nu ne-am nascut invatati… Unele greseli sunt necesare ca sa iti deschida ochii, altele – ce-i drept – pot fi evitate, dar dupa cum ne este norocul. Eu cred ca sunt genul care se arunca efectiv cu capul inainte fara a se mai gandi daca este sau nu o greseala.

  2. nexya says:

    Cata dretpate ai tu Tudor …ma gandesc ca am sa dau si eu din maini si din picioare sa raman la suprafata 🙂 important este sa plutesc …si de vine unu si ma apasa pe cap sa ma scufund …zau ca-i dau una undeva 😀 …si era sa las la coment interpretul si melodia …din obisnuinta poate 😀

  3. C.L.M. says:

    Nu esti singurul care a gresit in relatii, si eu am gresit de cateva ori, uneori am impresia ca gresesc intentionat! asta este:)

    App. frumoasa voce:D:) as putea sa adorm cu vocea ta!:D

  4. Liza Bugarin says:

    Ştii ce? Ai dreptate! Chiar înveţi să înoţi numai după ce ai făcut toate greşelile din lume. Iar când te aflii pentru a doua oară pe punctul de a te scufunda în aceleaşi ape, trebuie doar să-ţi aminteşti ce ai făcut prima dată…şi să selectezi ceea ce te-a salvat atunci. Dar repede, că rămâi fără energie şi rişti să te duci la fund… Incredibil cum ai reuşit să-mi faci lumină prin câteva rânduri! 🙂

Hai, uimeste-ne.

