Problema de logica

Daniela si Claudia merg la piata sa cumpere o gaina. Invartindu-se prin piata, vad o gaina frumoasa pe taraba Alexiei. Alexia le cere 25.000 pe gaina, iar Daniela si Claudia platesc jumi-juma. Un calcul simplu ne spune ca au platit cate 12.500 de fiecare.
Ajunge seara Alexia acasa, ii explica mamei ca a vandut gaina cu 25.000 unor bloggerite de succes, iar mama ii recomanda sa le inapoieze 5000, ca o baga in blogroll (si oricum gaina nu facea mai mult de 20.000). Zis si facut, Alexia pleaca de acasa, dar pe drum vede o shawormerie si nu se poate abtine, asa ca isi cumpara din cei 5000 o shaworma (care a costat 3000), iar restul le imparte celor doua fete. Cate 1000 la fiecare.
Daca au primit cate 1000 de lei inapoi, o sa facem un calcul mai simplu si decat cel de mai sus si o sa spunem ca fetele au platit fiecare cate 11.500 pe gaina (12.500 – 1000 pentru cei de la profilul uman, ca mine).
Acum vine problema. 11.500 + 11.500 = 23.000 23.000 + 3000 (shaworma) = 26.000

De unde 1000 de lei in plus?

Comments
12 Responses to “Problema de logica”
  1. claudiahankins says:

    NU cumpar gaini! Repet! NU cumpar gaini!!!! :)) shaorma….bleah :)) imi aduci aminte de aia din dristor.

  2. allexxxya says:

    Shhesh! Ochii mei, obisnuiti cu literele, s-au cam crucit la vederea numerelor si calculelor! :)) Si m-ai nimerit cu shaworma! In ceea ce priveste dilema, acea mie sta la mine in stomac! 😀

  3. geaninapruteanu says:

    Calculul tau e un pic tras de par. Nu are ce cauta operatia de adunare de la sfarsit.
    23000 (cat au platit cele 2 fete pt gaina) + 3000 (banii cheltuiti pe shaworma de fata vanzatoarei). Bugetul nu era comun.
    23000 (gaina) – 3000 (cat ar fi trebuit sa le mai returneze) e mai corect. 😀

  4. Găina avea fulgi sau nu? și mai ales, ce culoare avea??era vie??? fără amănuntele astea n-am cum să rezolv problema! 🙂

  5. nexia says:

    Stau asa si ma gandesc ca na , este de logica dar pentru ca nu pot sa gandesc cu burta goala , m-am gandit sa fac supa de gaina , asta asa sa nu inceapa sa miroase a creier ars la mine in casa 😀

  6. Serrenis says:

    am văzut și eu aseară problema de mai sus. oare ce am visat azi noapte? nu găini, nici într-un caz shaworme, ci..numere și operații(adunări,scăderi,împărțiri), pfffff. din păcate nu am visat răspunsul :(.
    oricum îi dau dreptate geaninei pruteanu, nu prea m-am lămurit cu banii de shaworma, ceva e putred acolo(poate shaworma). deci, ceva de genul:
    25 000-2000(cât primesc fetele înapoi)= 20 000(cât mai rămâne pt.găină în final) + 3000( banii de shaworma). adică 23000=23000, iar banii de shawormă nu se mai adună încă o dată, cred. cam ilogic ce zic eu aici, în mintea mea părea mai logic! bănuiesc că răspunsul e altul, tare curioasă sunt care 🙂

Hai, uimeste-ne.